Vinsento vainikas

Vinsento vainikas

ŽYMIAUSI  ŠIMTMEČIO PAPUOŠALAI

VINSENTO VAINIKAS

“Vinsento vainikas “ – unikalus kaklo papuošalas – kolje- sukurtas remiantis Van Gogo tapyba 2002 metais, Ukrainoje  juvelyro  Taras Šalašnij . Saulėgrąža – mylimiausia dailininko gėlė , pasikartojantis leitmotyvas jo spalvinguose kūriniuose.Būtent ji įkūnija karštą vasaros dieną, kai virpa oras ir akys raibsta nuo  šviesos. Visi kam teko pamatyti šį unikalų papuošalą, susižavėję sako : pavyko.”Vincento vainikas “ iš tiesų  vainikuoja dailininko kūrybą. Unikali brangakmenių, tauriųjų metalų ir tapybos sintezė.

Papuošalas sunkus  bei sudėtingas , kaip ir Van Gogo asmenybė. Daugialypė faktūra bei stiliai susipynę  atskirose detalėse.Kiekvienas saulėgrąžos žiedas skirtingos formos, inkrustuotas įvairiausiais brangakmeniais, kurių spalvos pabrėžia jų unikalumą.

Geltoną , skaisčią ir ryškią spalvą, kurios Van Gogo darbuose yra labai daug – šiuo kartu atstoja auksas. Neįprastas linijas jungia sidabras. Kaip drąsųs dailininko  teptuko potėpiai – auksiniai saulėgrąžų lapai  padengti grubia , matinta faktūra. Didelės plokštumos , juosiančios žiedlapius , inkrustuotos  ametistais ir ametrinais. (280 vnt). Kaip drąsus ryškios žydros spalvos potėpis – puikuojasi tiurkis.  Visus centrinius brangakmenius sujungia  juodi ir geltoni briliantai. Centre puikuojasi  retas – unikalus ugninis opalas( kabošonas)- skaisti ochros spalva – tarsi pulsuojanti , nerami dailininko širdis.

Papuošalas tiesiog dega aistra. Brangakmeniai, taip kruopščiai inkrustuoti  buvo renkami beveik metus. Ugninio opalo ieškota apie šešis mėnesius, jau beveik praradus viltį jį parinkti – atrastas netikėtai. Meistras niekaip nesutiko jo pakeisti jokiu kitu brangakmeniu, nes būtent raudonas- degantis akmuo simbolizuoja  viltį.Tai likimo akmuo .  Visi opalai nulemia žmogaus likimą o ugniniai opalai – stipriausi iš jų. Kitame žiede puikuojasi juodieji briliantai , kai kurie  įstatyti smaigaliu į viršų. Tai parafrazė  aštriam spygliuotam , dailininko likimui , baimėms bei praradimams, kurie ištisai persekiojo Van Gogą.Aitriai žydras tiurkis, gintaras bei smaragdai – ilgai buvo dėliojami , kol atrado savo vietą bendroje spalvų paletėje.

Tamsiai violetiniai šaltų spalvų ametistai ir šviesesni ametrinai ( bageto formų), sudaro kontrastą geltonam auksui. Sunkiomis klostėmis gula ant kaklo , kaip šalikas su kuriuo nesiskirdavo dailininkas.

Aštuoni  mėnesiai – per kuriuos buvo pagamintas papuošalas, prabėgo kaip viena diena. Tai palyginti gana trumpas laikas tokiai brangenybei sukurti. Visą tą laiką juvelyras nelietė jokio kito  gaminio – visos jėgos ,mintys ir darbas buvo skirti  tik “Vinsento vainikui”.

Didžiąją laiko dalį atėmė paruošiamieji darbai. Kolje buvo kruopščiai nupieštas, bei tiksliai išdėliotas popieriuje, įvairiose projekcijose. Pagal šį brėžinį ilgai ir kruopščiai buvo šlifuojami brangakmeniai – kiekvienas į jam skirtą vietą. Meistras nei per mikroną  neleido nukrypti nuo brėžinio. Tvirtai laikėsi savo idėjos. Rezultatas vainikavo lūkesčius. Būtent todėl šis kūrinys iki šiolei neparduodamas. Retkarčiais pasirodo įvairiose parodose, masindamas ir traukdamas  kolekcionierių dėmesį, bei įkvėpdamas  meistrams  maištingas  idėjas.

Kas žino gal būt  kada nors, jau tapęs istorija, šis puikus kolje atsistos šalia  garsios dailininko drobės – “Saulėgrąžos”.

Juvelyrikos papuošalo sukūrimas – tai per save perleistos , išieškotos, iškankintos  energijos bei informacijos  materializavimas. Brangenybės gaminio kūrime dažnai jų būna keletas : mineralų šlifuotojas, dizaineris, meistras. Ši komanda turi dirbti be priekaištų, kitaip papuošalu niekas nenorės puoštis. Papuošalų likimas unikalus ir nepakartojamas ,kaip ir meno kūtinių. Vieni išlieka – kiti ne.

Sekite mus Facebook